Turnaj šachových nadějí, Pobeskydí a IM Cupy
Turnaj šachových nadějí - aneb nezávislý pohled závislého otce
Vavřínek Tomáš
vloženo: 7.4.2010
0x
271666x

Jak jistě všichni dobře víte, o Velikonocích proběhl ve Frýdku 31. ročník tradičního mládežnického Turnaje šachových nadějí, spolu s ním pak Fide Open Pobeskydí a tři uzavřené IM turnaje. Jakožto otec Elišky a současně člen ŠK DB jsem musel fandit hned dvěma výpravám - brněnské Lokomotivě, kterou mimo jiné reprezentovala Eliška v Open dívky-kategorii D10, a samozřejmě dvěma dolnobenešovským hvězdám. Jedné strmě vycházející - Tadkovi Krieblovi v IM turnaji, a jedné v poslední době zdánlivě zapadající - panu ing. Lorimu ve Fide Openu. Přátelé , neměl jsem to lehké! Do FM jsem po firemním flámu dorazil se všemi mými ženskými s 30. km zajížďkou přes Nový Jičín, když jsem mámě na sjezdu z dálnice na FM tvrdil, že bude ještě jeden. Máma poslechla (jako vždy, že), ale další už nebyl, že. Ještě že na místě činu se již nacházel R1 a po urgentním telefonátu zaprezentoval Eli do turnaje. Po příjezdu do Národního Domu jsem vyhlížel dva reprezentanty našeho ŠK. Zatímco Tadek se již psychicky připravoval na svou první partii, lázeňský švihák z Jeseníku nebyl na dohled. Spatřen byl mým ještě zakaleným okem asi 5 minut před zahájením prvního kola ,ale co to vidím?, stabilita narušená, artikulace taktéž, pohled mimosečný=Lori dorazil bez spánku taky přímo z flámu! No tak jsme mohli hezky začít věnovat se věcem šachovým pěkně z gruntu! Podle prvního losu měla Eliška mít volno-lichý počet-tak máma začala uvažovat o ústupu. Já jsem raději zkušeně ustoupil do místní restaurace s prohlášením, že počkáme na začátek, aby ještě někdo nedorazil. Taky že jo, na poslední chvíli se měnil los. Ela chytla pozdější miss turnaje C. Megan z Anglie a po solidním zahájení se projevila zkušenost a vyšší výkonnost soupeřky-první nula. Lori se trápí a teprve u partie zjišťuje, jakým tempem se vlastně hraje. Nakonec partii zvládá a odráží se ke konečnému skvělému výsledku. Na Tadka se odběhnu mrknout, ale zatím nic. Po návratu z oběda v DB vidím nulu a ptám se Tadka, jestli něco obětoval pozdě? "Právě že brzo, sekl jsem věž a nic tam nebylo". Ve 2. kole Eli dostává skutečně volný los, neboť jedna Slovenka nějak záhadně rychle onemocněla, no a my přeci hned nepojedeme domů - jistí to další vyprošťovací návštěva restaurace U Švejka. Lori vyhrává i druhou partii (myslím, že už na prvním stole) a Tadek remizuje. Vezou si mě domů. V pátek ráno přijíždíme na 3. kolo a co to vidím? Eli včera měla volno, ale nula bodů! První protest v turnaji přichází velice zdvořile řešit přímo pan Surma, omlouvá se a Eli dostane připsaný bod následně, ale losovat znovu nebudeme. Odnáší to Slovenka Natálka 1430 a Eliška má rázem dva body během jednoho kola! Slovy klasika hňupa ing. JP: Nechci se Vás dotknout, ale kdo z Vás na to má?!:) . Lori opět vítězí (začínám nechápat, co se to s matadorem děje), Tadek opět půlí. Po obědě Ela fasuje zkušenou Nelu Pýchovou a nemá šanci, konec přichází brzy. Jedeme domů (samozřejmě po mezipřistání u již našeho švejkoského stolu ) a večer ve Sportu (restaurace v Dolním Benešově-pro nezávislé laskavé čtenáře) zjišťujeme, že nevítězí jen Tadek (poráží S. Jasného), ale opět i Lora-neskutečné-plný počet bodů a průběžné první místo! Přichází sobota a na Elišku jde v současnosti asi nejlepší žákyně FM-Natálka Kaňáková. Opět celkem solidně sehrané zahájení, ale hned z kraje střední hry se projevuje zkušenost a síla soupeřky a Eliška prohrává. Lori "tratí" první remízu, pořád hraje výborně. Tadek poráží Slováka a je již v plusu. My pro změnu měníme místní restauraci za restauraci v Havířově, kterou si pořídil Jarda Žák (fakt to nemám lehké). Oběd nám sedl a los 6. kola Elišce přivedl první soupeřku z českých D10 - Aničku Novákovou z FM. Eli vyrábí hrubici v zahájení a ztrácí figuru, ale nejhezčím obratem v celém turnaji ji rychle získává zpět a vítězí. Trenéři z FM svým svěřencům ještě nevysvětlili, že je s holým králem slušné vzdát alespoň tah před matem! Jsme spokojeni, již se začíná počítat, v D10 je Eli se 3. body průběžně druhá jen horším buch. Jedeme na další rundy do Havířova (inFernety), tatínka holky přivážejí do Benešova cca 21.00. Až následné ráno zjišťuji, že ten fantóm z kolonády zase vyhrál (co ta Hanka s ním musela dělat?!), Tadek remíza-dobrý. V 7. kole čeká Eli soupeřka z Mostu 1250, z kraje střední hry přichází Lori a hlásí taktickou remízu a společně koukáme na dvoutahovou past soupeřky, do které Eli spolehlivě padá..3/7-nicméně všechny soupeřky v D10 prohrávají (bohužel stejně tak Tadek se Strakou) a pořadí se tudíž nemění. Přichází klíčové 8. kolo a Eli hraje proti již zkušené (bronzové účastnici MČR v D10) Sandře Valenčíkové z Havířova. Rychle po zahájení má Eliška figuru, Sandra ještě dvakrát nepříjemně hrozí maty, Ela vidí, odvrací, a opět matuje (fakt jim to někdo řekněte, že se má s holým králem vzdávat!). Až večer zjišťujeme, že největší soupeřka v D10 prohrála, Eli je před posledním kolem v čele D10 s půlbodovým náskokem, ale podstatně horším buch, avšak hlavně s již jistou medailí! Nicméně los posledního kola hovoří jasně a tvrdě. Eliška jde na další holku z FM, 14.letou Kláru Zemkovou 1560, soupeřka ze Slovenska má příznivý los 1000 a ví, že při předpokládané prohře Eli ji bude stačit půlka. V osmém kole poprvé prohrává i Lori (bohužel z dobré pozice) a taky Tadek. Večer mi odjíždí máma do Brna a já začínám střízlivět! Pondělí proběhlo podle předpokladů-Eliška prohrává s lepší soupeřkou, ale brzy remizuje Anička Nováková, což znamená minimálně stříbro pro Elišku. Pak přichází očekávaná remíza Slovenky a lepší bucholz při stejném bodovém zisku znamená zlato pro Slovenku a stříbro pro Eli. Prohrává Tadek, kterému přes výbornou první půlku turnaje asi trošku došel dech v tak náročném klání. I tak 3,5 bodu se soupeři 2350 jsou výborným výsledkem. Lori svůj skvělý turnaj korunuje remízou s nejvýše nasazenou soupeřkou. Potkávám ho samozřejmě U Švejka při zasloužené odměně i s Hankou, nicméně zapomíná na čas vyhlášení a spokojeně vrní u Plzně! Tak šup šup-zasloužíš si to-GRATULACE! Eliška tedy těsně druhá. Pro děti je připravena spousta krásných cen, kterých téměř polovinu pobrala výprava z Anglie! Výborně zorganizovaný turnaj, na který se asi ještě dlouho rádi budeme vracet. Je to mnohem lepší, než kdybych měl o Velikonočním pondělí něco ..vracet!

K tomuto článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Nejste přihlášen. Nemůžete vkládat komentáře. Přihlašte se v pravém horním rohu stránky, nebo si vytvořte nový účet zde.
Turnaj
...
Akce
Přihlašování na MKO
Bylo spuštěno přihlašování na 36. ročník Memoriálu Karla Osmančíka. Přihlásit se můžete přes webový formulář, po kliknutí na odkaz "stránka turnaje" a výběru turnaje - OPEN nebo turnaj mládeže.
Kniha
Poslední vzkaz:
9.10.2022 v 21:00 (Tomáš Vavřínek)