Medaili za odvahu
by měli obdržet čtyři mohykáni. Ale začněme od počátku, reportáž je z pera Tomáše Kučery.
Kriebel Rudolf
vloženo: 18.12.2017
1x
271856x

Ve čtvrtek 14. 12. se čtyřčlenná výprava ve složení Ruda, Karel, David a já (Tomáš) rozhodla navštívit naše sousedy do Polska, do nedalekého města Katowice za účelem zúčastnit se Mistrovství Evropy v bleskovém a rapid šachu. Po klidném příjezdu nás čekala nemilá zpráva. Přišli jsme do hotelu, ve kterém jsme měli rezervaci a recepce nám sdělila, že jsme já a David byli přesunuti do jiného hotelu, což by nebyl problém, kdyby daný hotel nebyl 4km daleko. Než se situace vyjasnila, a mohli jsme se nakonec ubytovat, uplynulo 1,5 hodiny, které byli původně určené k tréninku na bleskáč, jenž se konal následující den. Po ubytování jsme se vydali do arény s názvem Spodek, zde se celý turnaj odehrával. Pro nalezení vchodu jsme obešli celou arénu kolem dokola, to nám zabralo asi 10 minut. Vešli jsme a nestačili se divit, asi 600 řádně postavených šachovnic nachystaných pro 1200 šachových nadšenců z celé Evropy. Následovala kontrola registrace a ihned poté rychlá partie s Davidem. Východ jsme našli značně rychleji než vchod. U východu byla nádherná stavba, která měla střechu pokrytou trávou. Cestou zpátky jsme se zastavili v restauraci vedle našeho hotelu, že si koupíme něco na pití, abychom zapili náš příjezd se špatným začátkem, zato dobrým koncem. Tím skončil náš první den. Den druhý začal výbornou snídaní ve formě švédských stolů, posléze jsme se vydali do arény, na již zmiňovaný bleskový turnaj. Po příchodu do arény mi došlo, že konkurence je opravdu obrovská, proto byl můj cíl docela skromný, a to umístit se do první poloviny. Turnaj začal a hned prvním překvapením byla novinka v podobě zasílání losu na mobil pomocí SMS. To poměrně dost urychlilo celý turnaj. V polovině turnaje výsledky vypadaly takto: já 4/10, David 3/10, Ruda 3.5/10 a Karel 5.5/10. Následoval oběd, který mi celkem chutnal, ale čekání ve frontě nám zabralo asi 30 minut, což mi přišlo celkem dlouhé. Turnaj skončil kolem 19:00 h a výsledky byly takové: já 9/22, David 7/22, Ruda 9.5/22 a Karel 10/22. Bleskáč se nám tedy moc nepovedl. Po skončení jsme se vydali na Vánoční trhy, ty se mi velice líbily. Pak jsme se jen najedli v restauraci kousek od centra a šli na hotel. V sobotu jsme se probudili trošku dřív, abychom stihli nakoupit svačinu na benzínce po cestě k aréně. Rapid turnaj začal pro Davida asi nejlíp, jak mohl, získal bod nad soupeřem, který měl elo o 800 vyšší, tedy 2150. Vyhráli také Ruda s Karlem, jenom já prohrál. Ke konci prvního hracího dne to vypadalo následovně: já 3/6, David 2.5/6, kdy odremizoval 1930 a vyhrál pomocí pěkné kombinace nad 1916. Ruda měl 3/6 a Karel rovněž 3/6, dokonce si zahrál s Arturem Jussupowem. Druhý hrací den vypadal pro mě velice dobře, porazil jsem WFM Dorotu Weclawski a hned v partii poté hráče s elem o 400 vyšším během 11 tahů. Celkový výsledek byl tedy: já 5.5/11 s výkonností 1800 na 591. místě z necelých 1200, můj cíl jsem tedy slpnil. David měl 4.5/11, Ruda také 4.5/11 a Karel 6/11. Pak už jenom cesta domů. Zhodnocení: Celý turnaj se mi velice líbil, jak po stránce šachové, tak i té nešachové. Beru to jako velice dobrou zkušenost do budoucna a doufám, že se na turnaj takové úrovně ještě někdy dostanu. Tomáš Kučera