OPEN LIBEREC 2009 4. kolo
Nejen šachama je člověk živ
Kriebel Rudolf
vloženo: 27.10.2009
0x
271693x

ale také poznáváním. My dnes měli těžký den. Ještěd zcela v mracích, na krok nebylo vidět, natož z našeho hotelu. Ráno jsme stihli snídat již v devět. Pak příprava na soupeře a poté návštěva letního sídla našeho pana presidenta, které je coby kamenem dohodil z Liberce. GPS vedla vzorně, samá zkratka, samá serpertýna, jen v Liberci jsme si všimli až dnes, že jsem den předtím jeli v zákazu vjezdu směrem na zoo a policajti z toho byli paf, ani nás nestopli. To je tak, když se sleduje GPS a ne značky. Dnes to bylo obojí. Jaké bylo překvapení, když jsme přesně v 11.48 dojeli k sídlu (opravdu je to sídlo! A napadá mne, co že tam příště uspořádat nějaký klubový přebor), již na cestě nás vítali František a pan president a paní presidentová stála ve dveřích chaloupky s ošatkou, ve které dlela sůl a chleba (včera pro tu příležitost čerstvě koupený, ať dobře pak prášíme…) a slivovice. Po nezbytných pózách pro novináře (fotografy), jsme se (já R1 a 007) v doprovodu VB, Františka a MB vydali na prohlídku jeho království. Nejprve venek. Být v německu, tak je mi to jasné. Ale v čechách vidět takový pažit, uklizeno, zahrádka porytá, ovoce sklizeno, listí shrabáno, to je šok. Až pak mi došlo, proč toho Františka Sroku brali s sebou….. Sídlo je obýváno dle vyjádření pana VB jž více než třista let předky jeho paní presidentové. K sídlu patří rovněž hospodářské budovy, chlívek s dřívím, garáž s uskladněnou surovinou k dalšímu zpracování. I srnky tam běhají. Výhled nebyl moc echt, protože Krakonoš snášel na lidi málem blesky a hromy. Samý mrak, jen kousek Krkonoš jsme spatřili. Po té náročné prohlídce nás čekal gáblík v obývačce. Ta moja, B1, říkala doma, že si užijem, že paní presidentová je odbornice přes vaření; stačí se podívat na figuru pana presidenta a moji a je všem jasné, kdo co má doma za poklad. A tak jsem se třepal jak ratlík. No, ta moja jako vždy, měla pravdu. Jen ty dávky na talíři pro jednoho byly velikosti, co u kriblů mají na oběd všichni čtyři a ještě zbyde na tchýni. Po vydatném obědě, přišla na řadu i prohlídka chalupy. No, povím Vám, že tam na mne dýchla historie a duch mého dětství. Kamna na dřevo, starý krásný lustr, chceš se okoupat? Tak si uvař vodu, zatop v koupelně. Romantika, kterou dnes už pochopí málokdo. A práce kolem habaděj. Před kafíčkem a zákuskem jdeme na Cimrmanovu vyhlídku, kde si vyzkouším řízení kola přes telefon na kliku a pěkně sebou cukám. Taky děláme zápis do knihy návštěv vyhlídky, dostáváme pamětní pohlednici a už musíme fičet zpátky na Liberec, protože šestnáctá hodina se blíží. Co se dělo od šestnácté hodiny, je pozorným čtenářům jistě již známo. Já, R1, jsem opět nezklamal. Použil jsem na soupeře čeljabinskou variantu a dopracoval jsem se po třech hodinách a litru a půl vypité vody k remízové věžovce. Tedy plichta. Tadeáš dnes měl poláka s 2400 body. Hrála se španělka, Tadek černými. Docela ostře. Komentář k partii snad bude někdy od 007. Došlo to tak daleko, že se hrálo o sekundy a oba v koncovce s drželi na devadesáti sekundách až už to nešlo. V 75. tahu tadek po téměř čtyřech a půl hodinách byl nucen položit krále. Co je zajímavé, tak ve 38. tahu v koncovce jezdec a střelec proti jezdci a střelci přehlédl dvoutahový manévr na zisk střelce. Škoda, tak příště. O čtyřech kolech je se třemi body na devátém místě a v pátém kole jej čekáStrebkous s 2376 body. Zítřek bude těžký, dvě kola za den. Tak nevím, zda-li něco zplodím, protože už dnes melu z posledního. Ale soutěžní otázku mám. Soutěžní otázky 1. Výška Ještědu 1012 pivo kryšpín 2. V kterém roce byla založena liberecká zoo? 1919 velká půlka ferneta Šnytáček 3. Letní sídlo pana presidenta, alias VB se nachází v místě zvaném: a) Bouzov b) Mouzov c) Nouzov Pro první odpověď na stránkách klubu je cena jedná velká bechera v restauraci brífink

K tomuto článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.
Nejste přihlášen. Nemůžete vkládat komentáře. Přihlašte se v pravém horním rohu stránky, nebo si vytvořte nový účet zde.
Turnaj
...
Akce
Přihlašování na MKO
Bylo spuštěno přihlašování na 36. ročník Memoriálu Karla Osmančíka. Přihlásit se můžete přes webový formulář, po kliknutí na odkaz "stránka turnaje" a výběru turnaje - OPEN nebo turnaj mládeže.
Kniha
Poslední vzkaz:
9.10.2022 v 21:00 (Tomáš Vavřínek)